7 dôvodov, prečo MLM nie je pre každého a už vôbec nie pre mňa

0
Share

Som si vedomá toho, že tento článok možno rozdelí ľudí na dva tábory. Jedni sa budú obhajovať, druhí budú súhlasiť. Uvedomujem si tiež, že tak trošku podráždim hada bosou nohou. Nevravím, že každé MLM je úplná zloba, ktovie? V tomto článku sa vám chcem zdôveriť s tým, prečo MLM marketing nie je pre mňa a už by som doň znovu nešla. Na vlastnej koži som si vyskúšala byť súčasťou jednej nemenovanej kozmetickej spoločnosti – ktorej produkty samy o sebe nie sú zlé, ale i napriek tomu, aká veda za tým stojí, sú neuveriteľne predražené.

1. Vysoká cena

Darmo ma bude niekto presviedčať alebo mi dokazovať, ako nejaká spoločnosť funguje, prečo je taká drahá a tak ďalej. Tu sa dostávam k prvému kameňu úrazu. Mala som ľudí presviedčať k tomu, aby si tieto produkty kupovali za normálnu katalógovú cenu, aby som ja z toho niečo mala? Ako to dopadlo? Nepatrím medzi “odžubávačov”, tak to skôr vždy dopadlo tak, že som objednala niečo známym a mala som z toho body na môj nákup. Lepšie síce ako nič, ale je mnoho iných produktov, ktoré dlho používam a som s nimi spokojná. Vyslovene je mi proti srsti presviedčanie.

2. Algoritmy

Ja ako laik celkom rozumiem z toho, čo som si prečítala, ako fungujú algoritmy na sociálnych sieťach, najmä teda na Facebooku a Instagrame. Takže nemôžeš dať like, ale srdiečko, aby bola väčšia šanca, že sa zobrazíš viacerým ľuďom. Ok. Istý čas som to bola ochotná akceptovať. No po čase, keď som si musela kvôli tomu zverejňovať aj vlastný profil, všetko odokryť cudzím ľuďom a ešte si aj potvrdzovať cudzích ľudí? Chvíľku som to tak mala, no potom – stačilo, dosť. Už aj manžel sa mi smial, že aké cudzie ženy mi komentujú a lajkujú fotky. Pokojne budem robiť nejakú fanpage, do ktorej mi nikto nevŕta a nebuzeruje ma za každú blbosť. Pokojne si ju pozrite tu alebo IG účet a budem rada, ak ma podporíte, pretože tam sa venujem veciam, ktoré milujem a sama si tam dám, čo chcem.

3. Už vyššie zmienená buzerácia

To bolo samé – príkazy a zákazy. Zo začiatku som vôbec nemala voľnosť v pridávaní príspevkov. Musela som tam dať produktové fotografie – 3 príspevky za deň. Ok. Bolo to vo FB skupine. Dajú sa príspevky plánovať. No nebodaj som dala niečo iné ako sa odo mňa očakávalo, niečo mimo, čo by mohlo ľudí aj osloviť, už som bola vyzvaná, aby som to zmazala, že na také príspevky je čas. Na druhýkrát, keď som sa o to pokúsila znova, tak tiež. Takže nedať tam nič vlastné ma trošku mrzelo, lebo veď aj o tom je “podnikanie” takéhoto typu, no nie?

4. Živé videá

To asi pozná veľmi dobre každý užívateľ Facebooku, čo aspoň trochu pozná algoritmy. Živé video má šancu, že sa zobrazí viacerým potenciálnym zákazníkom. Dobre. Aj to som si vyskúšala. Napodiv som mala celkom dobrú odozvu, že mi to ide, a vraj som “influencerský typ”. Smejem sa popod fúz. No nebavilo ma ľuďom hovoriť o niečom, čo je neskutočne úžasné bez toho, aby som ich musela klamať a zavádzať. Po mesiaci aj niečo som to vzdala. O knižkách vám budem robiť videí pokojne aj nekonečno, ale o tomto. Nie, nie.

5. Zoom ráno, zoom na obed, zoom večer, výnimočné zoomy atď.

Ráno o 9:00 zoom, na obed okolo 13:00 zoom, keď ti niečo nejde, večer o 21:00 zoom. To boli také omáčky. Okej, niečo som sa tam aj naučila o princípe fungovania sieťového marketingu, ale naozaj ma sr.li tie buzerovačky, že buď na zoome ráno, poobede môžeš, ale aj večer. To sa stále opakovalo dookola. To isté. I keď tie ich drísty, že veď každé je o niečom inom. Nie. Stále to isté. Už aj muž mi povedal: “Ty si to možno neuvedomuješ, ale ty si v kuse na notebooku!” S odstupom času si to už uvedomujem. Koľko času som venovala takejto blbosti. Ja tomu rozumiem, že v každej práci treba makať. Ale radšej budem drieť v mojej normálnej práci, ktorá ma baví a počas materskej prispievať na blog (lebo je to opäť niečo, čo ma baví), poprípade doučovať, čo mi aj do života niečo dá. MLM k tomu, bohužiaľ, nepatrí.

6. Všetko je úžasné, krásne, a všade sú glitre, flitre a jednorožce (požičala som si z rozhovoru s adminkou fanpage Z denníka matky)

Nenávidím, naozaj nenávidím falošnú motiváciu. Ako je všetko úžasné, ako zarobíš na auto, ako zarobíš na dovolenku, ako si nájdeš v tíme priateľov na život a na smrť. Možno. No stali by sa tí ľudia takýmito “priateľmi”, pokiaľ by sa stretli inde? Silno o tom pochybujem. A aké je všetko úžasné a pozitívne myslenie, keď to vyšleš, sa ti to vráti. Och, alergiu mám na to.

7. Presviedčanie na akcie

Tu jednoducho musíš byť. Keď tu nebudeš, oľutuješ, a nič sa nenaučíš, nijako ťa to neobohatí a bla bla bla bla bla…. Zzzzzz…. zzzzz….. zzzzz…. Zaspávam.

Zhrnutie

Možno by sa ešte toho našlo dosť. Toto sú také moje prvé dojmy, ktoré vo mne zanechala moja takmer dvojmesačná skúsenosť. Každý nech si pracuje, ako uzná za vhodné, podľa najlepšieho svedomia a vedomia. Ja to však uzavriem jednou výstižnou vetou: MLM marketing nie je pre každého! Aby som tu nerozpútala vojnu, ja som spisovala len moju skúsenosť s MLM marketingom. Upozorňujem, že iné spoločnosti to môžu mať nastavené inak. Ja mám zo svojho “zážitku” však takéto pocity. A čo vy, robíte MLM? Máte naň vo všeobecnosti podobný názor alebo je to niečo, v čom ste sa našli? Dajte vedieť do komentárov.