RECENZIA: Monika Kasášová – Odhalenie

0
Share

Milí moji čitatelia!

Aj keď je vás len pár, teší ma vaša priazeň a mrzí ma, že som sa vám dlho neozvala. V poslednom čase sa snažím zorganizovať si čas tak, aby som stíhala okrem webov, pre ktoré píšem, aj svoj blog, kde je cítiť najmä moja láska ku knihám. Po veľmi dlhej dobe sa vám teda ozývam s ďalšou recenziou. Dnes sa pozrieme na knihu slovenskej autorky, Moniky Kasášovej, Odhalenie.

Kniha mi bola poskytnutá v rámci spolupráce od vydavateľstva Moderné romány. Keďže druhý diel tejto série vyšiel autorke v tomto vydavateľstve len nedávno, dnes si dopodrobna rozoberieme moje dojmy z prvej časti. Prvé dva diely viete kúpiť napr. tu. S autorkou taktiež v blízkej budúcnosti chystám rozhovor v rámci našej už vám veľmi dobre známej aktivity Spovedáme autorov

Anotácia knihy Odhalenie

Mrzela ma samota, ktorú som prežívala. Okrem brata nebol v mojom živote nikto. Iba Rodney, ktorý viedol vlastný život a o mojich útrapách nemal potuchy. Mia, ktorá bola viac osinou v zadku, než kamarátkou. Markus, ktorý mi každým dňom iba strpčoval život. A HalHal, ktorého úsmev ma prenasledoval v snoch, ktorého postoj ma inšpiroval a ktorého výzor mi roztriasol kolená zakaždým, keď sa na mňa zadíval. / Alex /

***

Ani som sa nepokúšal vylepšiť jej náladu, keď sa jej v hlave premietali spomienky na brata, nemalo zmysel ju rušiť. Veril som, že sa raz dozvie pravdu a všetky trhliny, ktoré sa násobili pribúdajúcimi dňami od jeho zmiznutia, sa pospájajú v jeden celok. Otvoria sa jej oči, hoci nepekným spôsobom. Už vopred ma to mrzelo, ale nebolo v mojej moci s tým čokoľvek urobiť. Bola iba súčasťou špinavej hry bez vlastného pričinenia. Iba bábkou vo svete, do ktorého ani nepatrila. Zaťal som zuby pri tom zistení. Nevinné dievča, ktorému sa osud chystal kruto vysmiať… Znovu som pocítil potrebu chrániť ju. / Hal /

Recenzia knihy Odhalenie

Čo vás na knihe zaujme ako prvé? Ja sa priznám, že patrím do skupiny Súdim knihu podľa obalu. Tu ma obal až tak nezaujal. Až potom čítam anotáciu. Tá mi tiež nič moc nehovorila, a preto som sa trošku aj bála čítania tejto knihy. Musím vám však povedať, že ma veľmi milo prekvapila, takže prvý dojem z obálky a anotácie vypúšťam z hlavy.

Na začiatku sa zoznámime s hlavnou postavou Alex, o ktorej si dovolím tvrdiť, že u každého čitateľa vzbudí sympatie hneď. Mala ťažkú minulosť, niečo veľmi zlé sa jej deje v súčasnosti a práve tomu sa snaží prísť na kĺb. Do toho celého sa do domu oproti nej presťahujú záhadní susedia, o ktorých absolútne nič netuší, ale vo vnútri cíti, že im môže dôverovať. Keby tak neurobila, asi by celý ten príbeh dopadol horšie ako dopadol.

Nedá mi nespomenúť to, že autorka do tohto príbehu zasadila aj niečo zo seba. Aspoň ja mám taký pocit. Myslím si, že do tejto postavy vložila svoju vášeň a lásku ku knihám. V Odhalení je veľa pekných myšlienok o knihách, knižnej vášni a tak ďalej, a to bola jedna z vecí, čo sa mi v príbehu tiež páčili. Veď si prečítajte napr. tento citát. Viď obrázok.

RECENZIA: Monika Kasášová - Odhalenie

Okrem Alex tu boli ešte tri postavy, ktoré súvisia s jej minulosťou a prácou, Rodney, Markus a Mia. Rodney je kamarát jej brata Dereka, o ktorom sa viac zmieňovať nemôžem bez toho, aby som vám niečo neprezradila (už len preto si túto knihu musíte prečítať) a Markus. O Mii sa toho veľa nedozvieme, túto postavu teda nejdem ani nejako do hĺbky opisovať. Rodneyho tiež vynechám. Ale nedá mi nevyjadriť svoje pocity k Markusovi.

Ľudia, tak ten ma pekne štval! To bol ch.j na entú (s prepáčením). Typický ohrdnutý chlap, ktorý sa nevie vyrovnať s odmietnutím, čo bolo stránkach príbehu aj dosť citeľné. Mala som chuť do tej knihy skočiť a rozškriabať mu oči v mnohých situáciách. Ale karma je zdarma, ako sa hovorí. Veď keď si príbeh prečítate, sami uvidíte. Len škoda, že na to doplatil aj niekto iný a bol v nesprávny čas na nesprávnom mieste, ako sa hovorí. Dáva mi to inak dosť roboty písať vám to tak, aby som nespoilerovala.

Inak príbeh je celý zamotaný. Cez drogy, nebezpečných ľudí, lásku až po komplikované vzťahy a neočakávané odhalenia. Z postáv som mala najradšej, samozrejme, okrem Alex, aj Hala, Brada a Iana. Pasáže s nimi som si veľmi užívala. Bolo to fajn a sem-tam som sa aj pousmiala popod fúz. Taktiež tu bola vložená nenásilná romantická linka. Lebo priznám sa, že hoci sa považujem väčšinou za romantičku, v niektorých knihách je to tak prehnané, že zo mňa tečie čokoláda. Ale tu to bolo tak jemne všetko napísané na pozadí dosť nebezpečného príbehu, že mi to vyhovovalo.

RECENZIA: Monika Kasášová - Odhalenie

Ach, opäť to nedokážem dopísať tak, aby z toho nebol hotový sloh na hodinu slovenského jazyka či literatúry. Na konci sa to teda pokúsim nejako zhrnúť a napísať vám niekoľko dôvodov, prečo si myslím, že sa vám oplatí knihu Odhalenie zo série K odvahe ma nútil strach, prečítať.

Vystupujú tam sympatické postavy, ale i také, ktoré vás privedú do vývrtky. Ďalej by som povedala, že je to príbeh s takmer kriminálnou zápletkou, hoci to vám nemôžem povedať ani tu, keďže to nie je ani v anotácii, takže si dávam sakra pozor. Zaujímavý dej plný nečakaných zvratov, láska ku knihám a fakt, ale že fakt nečakaný záver… I keď niekde v posledných kapitolách som začala aspoň niečo z toho tušiť.

Ja osobne si idem zaobstarať ďalší diel, ktorý vyšiel len nedávno, lebo normálne neviem vydržať a chcem sa dozvedieť, ako príbeh Alex a Hala bude pokračovať… Či sa budú diať v ďalšej časti ešte väčšie a nebezpečnejšie veci a či sa už konečne dozvieme niečo viac o Alexinej minulosti, pretože v prvej časti Odhalenia je to zmienené len veľmi, veľmi, veľmi okrajovo a mnoho otázok zostalo nezodpovedaných.

A čo vy? Už ste mali tú česť prečítať si knihu Odhalenie alebo som vás presvedčila o jej kúpe? Ak ste ju čítali, dajte mi vedieť do komentára, ako sa vám kniha páčila a ak nie, tak mi dajte vedieť, či si ju plánujete prečítať. Budem rada, ak sa vyjadríte aj k obsahu tohto blogu, čo sa vám páči, čo, naopak, nepáči, aby som vedela, čo treba vylepšiť.

Ak máte radi slovenskú tvorbu, nenechajte si ujsť rozhovory so slovenskými autormi. Nájdete ich tu. Pripomínam, v najbližšej dobe sa môžete tešiť na rozhovor s Monikou Kasášovou, ktorá už súhlasila, takže sledujte blog.