RECENZIA: Ako sa mi páčil nový seriál od Netflixu s Kristen Bell v hlavnej úlohe?

0
Share

Žena v dome cez ulicu od dievčaťa v okne: Seriál plný absurdností a WTF otázok

To, že som okrem iného aj seriálový maniak, ste si o mne už asi domysleli. V dnešnej recenzii (resp. subjektívnom názore) vám napíšem, ako sa mi páčila Žena v dome cez ulicu od dievčaťa v okne/The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window, ktorý má aktuálne na najznámejších filmových a seriálových portáloch takéto hodnotenia: CSFD 58 %, IMDB 6,4/10 a na Rotten Tomatoes 56 %.

Priznám sa, že pri dlhých názvoch filmov, kníh či seriálov bývam dosť rozporuplná. Neviem sa rozhodnúť, či mám vyskúšať niečo také pozerať alebo radšej nie a bude to blbosť. No keď mi na Netflixe vybehol trailer na túto novinku, povedala som si, že si to pozriem. A neľutujem. Niekde som čítala, že to má byť paródia na všetky filmy či seriály začínajúce na slovo “Dievča”. Sčasti je to možno pravda, a pokiaľ od seriálu nemáte príliš veľké očakávania, bude vás určite baviť. Minimálne si pri ňom dobre oddýchnete. Kristen Bell stvárnila svoju postavu dokonale.

TRAILER

O čom to je?

Anna, ktorá je milovníčkou zapečených jedál (najmä kuraťa), zapíja tabletky vínom, má neskutočne bujnú fantáziu a začína byť “posadnutá” pekným susedom z domu oproti. Polovicu seriálu nerobí nič iné, len sedí na gauči, kde pije víno, číta knihu a sleduje svojho suseda. Pri tejto svojej “seanse” sa stane svedkyňou vraždy. Bolo to skutočne tak alebo to bol len výplod Anninej fantázie? To už zistíte sami, keď si seriál pozriete.

Recenzia: Ako sa seriál páčil mne?

Pozor! Nasledujúce riadky môžu prezrádzať dôležité momenty a zvraty deja!

Ďalšie, čím si ma seriál získal (okrem už zmieneného traileru, stvárnenia hlavnej postavy a zaujímavého dlhého názvu), bola hudba. Ak ste mamičkami, určite poznáte známu anglickú pesničku “Rain, rain, go away, come again another day”. Krátke intro seriálu sprevádza práve táto pieseň upravená pre potreby dospelého diváka a s obsahom seriálu dosť súvisí. Anna má totiž z dažďa strach. V seriáli to bolo aj nejako pomenované, no momentálne si na to nespomeniem. Ako budete postupne sledovať jednotlivé epizódy, tak zistíte, že táto jej obava je oprávnená a súvisí s niečím neskutočne srdcervúcim, čo sa jej stalo v minulosti.

Tá udalosť z minulosti prinútila jej muža od nej odísť a ona zostala v peknom veľkom dome sama. Alebo? Nedá mi sa k tomu nevyjadriť. Podľa mňa človek, ktorý pije jak dúha a v kuse ešte alkoholom zabíja tabletky, nie je schopný mať v dome taký poriadok. A to je jedna z prvých absurdností, nad ktorou som sa zamýšľala. Ako som zmienila vyššie, tak do domu oproti sa nasťahuje sympatický otec s malou dcérkou, ktorý (čuduj sa svete) tiež prišiel o manželku “nešťastnou náhodou”. Anna sa snaží nájsť si cestu k jeho dcére Emme, a tá malá stelesnená nevinnosť vyzerá, že si ju tiež obľúbi. Čo čert nechce, na druhý deň sa k susedovi nasťahuje jeho priateľka Lisa, o ktorej sa akosi zabudol zmeniť. Iskra sem-iskra tam. Ako inak – pri zapečenom kurčati a Anna už si ho idealizuje a predstavuje, ako sú spolu a bum. Na druhý deň je inak.

Annin “zmysel života” pokračuje aj ďalej a pri svojom sledovaní okolia cez okno uvidí, ako niekto Lisu zavraždí. Volá políciu, pomýli sa, opisuje tú udalosť. Nikto jej nechce veriť. Kto už by len veril alkoholičke, ktorá odvádza svoje mŕtve dieťa v župane do školy a stále sa s jej smrťou nevyrovnala. Všetci ju majú za pomäteného šialenca a celý čas si budete hovoriť, čo to, do pekla? Aj na diváka to pôsobí celý čas ako akýsi prelud, kedy sa jeho myšlienky stále uberajú iným smerom. Tvorcovia ho tiež dokonale odkláňajú od skutočného páchateľa.

S Annou budete žiť, s Annou budete súcitiť, Anna vám bude liezť na nervy. Je to postava, ktorá v divákovi skutočne dokáže vyvolať rôznu zmes pocitov a vy neviete, či ju vlastne máte radi, alebo ju nenávidíte. Čo sa týka tých absurdností. V závere by som zhrnula, že jej dieťa zomrelo šialeným spôsobom. Jej manžel Douglas pracoval ako psychológ FBI a zobral svoju dcéru do práce, kde vypočúval vraha! Podotýkam, že tú dcéru zobral k tomu vrahovi na vypočúvanie. Lenže sa stalo to, čo nikto nečakal, vyrušili ich, a “otec roka” dcéru nechal s vrahom zatvorenú v jednej miestnosti. Ďalej napr. schránka, ktorú domovník Buell opravoval už 5 rokov a tak ďalej, o ktorom sa Douglas zmienil, že má čudnú minulosť, o ktorej sa akosi zabudol Anne zmieniť, pretože by ho inak na túto prácu nechcela najať a podobne.

Zhrnutie

Zdroj: marca.com

Pokiaľ od tohto seriálu očakávate, že to bude satirická dráma vysmievajúca sa z niektorých vecí a ktorá veľmi zvláštnym spôsobom upozorňuje na veci, na ktoré si v skutočnosti treba dávať obrovský pozor, tak si ho pozrite. Ja som si s Annou aj poplakala, aj som mala neskutočne veľa WTF momentov a keď už som si myslela, že som dokázala odhaliť skutočného páchateľa, tak prišiel záverečný “mindfuck”. V kútiku duše som si však hovorila, bude to tento človek? Ale to by snáď tvorcovia neboli takí krutí. A hľa! Bolo to tak, ako som si už začala myslieť pri dvoch posledných dieloch.

Keď už som si myslela, že ma nič na tom seriáli nemôže prekvapiť, tak prišli záverečné minúty posledného dielu a zase som si hovorila, čo, do pekla? To ako skončilo? To prečo? Prečo to bolo také krátke? Prečo to skončilo tak rýchlo? Čo to malo znamenať? Bude druhá séria? Dúfam, že áno. Seriál bol v konečnom dôsledku niečo iné, čo som doposiaľ videla, a to som toho teda videla naozaj habadej. Nemala som od neho veľké očakávania, a práve preto som bola z neho veľmi milo prekvapená. I keď som sa nedávno dopočula, že je nominovaný aj na Zlatú malinu.

Videli ste už tento seriál, ako sa páčil vám? Dajte mi vedieť do komentára a pravidelne sledujte blog, aby vám neuniklo nič z toho, čo ma v poslednej dobe zaujalo zo sveta filmov, seriálov, hier a kníh.